povrch | charakter tratě | počasí | délka | počet RZ | startujících |
---|---|---|---|---|---|
asfalt | technické RZ | sucho, slunečno | 193km | 22 | 85 |
Předposlední soutěží byla čistě asfaltová EXE rally skládající se z převážně dlouhých a velmi náročných zkoušek všech druzích asflatu. S celkovu délkou blížící se 200 kilometrům patřila k nejdelším soutěžím v šampionátu.
Nedobrý vstup do soutěže zaznamenal Martin Kožíšek, když hned na úvodní sosnovské speciálce škrtl a gumy, přetočil vůz a ztratil téměř 10s na vítěze. Následně však v první sekci vyhrál 2RZ ze tří a do prvního servisu přijížděl na 3. místě. Druhá sekce větší změny na čele nepřinesla, pouze se snížily rozestupy a obrovskou vyrovnanost závodu dokazuje fakt, že po 7.RZ byl rozdíl mezi 1. a 4. jezdcem necelé 4 sekundy. V poslední velmi dlouhé sekci první etapy čítající 4RZ o celkové délce přes 40km se Martin dokázal posunout na 2. místo a do druhé etapy si nesl náskok cca 9s na duo se Sadacu Lukáš Večeřa a Jakub Hoffman a zároveň ztrátu 10s na prvního Marka Petera. Honza Vaník po celou etapu hledal rytmus a nakonec ji zakončil na 34. místě.
Ve druhé etapě se pokračovalo ve vysokém tempu a rozestupy u prvních 4 jezdců se měnily jen mírně. Největší změna přišla v 15.RZ, kdy po Jakub Hoffman trefil strom a musel tak odstoupit ze 3. místa. Přes velkou náročnost a délku soutěže se pak až docíle nic nezměnilo – vyhrál Marek Peter o 10 s před Martinem Kožíškem, třetí dojel s mankem 22s Lukáš Večeřa. Honza Vaník zajel několik slušných časů a soutěž zakončil na 17. místě celkově 10. v kategorii.
Druhé místo Martina Kožíška a odstouepní Jakuba Hoffmana navíc znamenalo, že se o celkovém titulu rozhodne až na poslední soutěži šampionátu – rozdíl mezi oběma jezdci byl je 24 bodů.
Jednu z nejvyrovnanějších soutěží okomentoval Martin Kožíšek:
Celý závod to byla přetahovaná o vteřinky. Já začal chybou hned na 1.RZ, ale pak už to bylo po zbytek soutěže dobré a ve slušném tempu. I když se ve druhé etapě už pořadí neměnilo, tak to bylo velmi vyrovnané a člověk cítil tlak od soupeřů, neboť každá chybka nebo pomaleji ztráta tempa v RZ mohla znamenat propad. Tuhle soutěž a ty souboje jsem si užíval od začátku do konce.
poř. | jméno | auto | čas |
---|---|---|---|
1. | Peter Marek | Citroen DS3 WRC | 112:23.02 |
2. | Kožíšek Martin | Ford Fiesta WRC | +9.85 |
3. | Večeřa Lukáš | Citroen DS3 WRC | +22.42 |
… | … | … | … |
17. | Vaník Jan | Citroen DS3 WRC | +6:16.72 |